Julbak

Hejjsan alla mina läsare!!:)
Hur är det med er idag då??
Jo då här är det super duper bra:)
Nove Kims kompis från tocken är fortfarande här hon stannar tills imon så, ja hon fyllde ju år nu den 13 december så grattis i efterskott Nova lilla men eftersom jag inte köpt något till henne så har vi gjort en skiva tillsammans som hon får av mig:) hehe
Annars idag har det itne hänt så mycket jag har gjort julgodis gott? ja det är det:)
hehe
Hur gör man dessa då?
Jo du köper ett ljust blockchoklad och en påse polkagrisar och har man inga knäckformar hemma så får man ju köpa det med klart:P
Sen krossar du polkagrisarna ( inte för smuligt ) lägger det i en skål eller påse så länge och så smälter du chokladet i en kastrull.
När chokladen har smällt så häller du i dom krossade polkagrisarna blandar runt sedan lägger du det bara i kväckformarna och låter det stå och stelna sen..
( Till ett blockchocklad går en påse pålkagrisar så köper du två choklad klart att du får köpa två påsar då med )
Ris puffar i choklad hur gör man dom då??
Jo  ett tips här köp två ljusa blockchoklad och en påse rispuffar.. Vill  du ha mer så köp 3 eller 4 blockchoklad för att få fram fler köp även bull formar om du inte har det hemma..
Smält chokladen i en kastrull när den har smält häll sedan i rispuffarna men inte för mycket på en gång blanda runt i omgångar ( helst ingen rinnande choklad ska finnas ) sedan låt stå och stela  sen är det klart bara att diska efter sig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0